воскресенье, 11 ноября 2012 г.

Viies teema: personaalsed õpikeskkonnad

Mis on personaalne õpikeskkond? Olen nüüd mitmelt inimeselt küsinud, mis on nende arvates nende personaalne õpikeskkond. Osade vastuseks oli seletus selle kohta kuidas nendele sobilik õpetamine näeb välja ehk siis milliseid õpimeetodeid nad kasutavad. Teised jällegi rääkisid sellest, kus kohas toimub nende õppimine, nendeks kohtadeks olid internett, raamatukogu, kool jne.
Üldist ja abstraktset mõtet keegi osanud öelda. Seega arvan, et personaalne õpikeskkond ei ole seotud kindla kohaga ega ka tehnoloogiaga, mis selle taga seisab, vaid pigem inimese endaga, sest nagu ise sain antud olukorras tõdeda, et nii palju kui on inimesi on ka arvamusi.
Üks personaalsete õpikeskkondade lahtiseletus ütleb seda, et personaalsed õpikeskkonnad ei ole mingi õpetamis tehnoloogia, vaid uus lähenemine õppimisele, mis põhineb ideel, et õppimine leiab aset erinevas kontekstis ja olukorras ega ole esitatud ühe õpija poolt (ehk koosneb mitmest).
Mis eelmisest seletusest minu meelest jäi puudu on see, et personaalne õpikeskkond on koostatud õpija enda poolt (see tagab et see on personaalne). Selline õpikeskkond peab koosnema sellisteks asjadest, mis on valitud vabatahtlikult õpija enda poolt ega ole peale surutud/muudetud kohustuseks kellegi teise poolt. Viimane on tähtis selle jaoks, et õpikeskkond oleks tõesti personaalne, aga mitte "kohustuslik õpikeskkond, mis on mingil määral personaliseeritud".
Personaliseeritud kohustuslik õpikeskkond on see, mida pakub meile täna kool, nimetades seda personaalseks õpikeskkonnaks.
Järgnevalt proovisin näidata oma personaalset ja kohustusliku õpikeskkonda.
(Need olid esimesed asjad, mis tulid pähe seoses antud sõna paaridega.)

2 комментария:

  1. Sa oled välja toonud kohustusliku keskkonna ja personaalse õpikeskkonna. Kas need tehnoloogilised vahendid, mis on kohustuslikus korras kasutusel, ei tuleks kõne allagi sinu personaalses keskkonnas?
    Olen nõus sinu poolt öelduga, kuid mis on need põhilised muutused õpetamises ja õppimises, kui rakendada personaalse õpikeskkonna kontseptsiooni?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Antud näite puhul kindlasti osad tehnoloogilised vahendid kattuvad, kuid üldiselt ei saa väita seda, et kõigi jaoks on nii kohustuslikus kui ka personaalses õpikeskkonnas samu või sarnaseid vahendeid.
      Muutused õppimises on väga lihtsad: suurem motivatsioon ja huvi ning koos sellega ka paremad õpitulemused. Õpetamisel muudaks iga õpilase personaalse õpikeskkonna kasutuselevõtt õpetaja elu raskemaks, sest oleks palju keerulisem silma peal hoida kõikide õpikeskkondadel, kohaneda nendega, osata nende abil vajaliku teema õpetamist jne. Siit ka järeldus et õpikeskkondade täielik personaliseerimine on hetkel võib-olla natuke utoopiline mõtte.

      Удалить